Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας     akasset@otenet.gr         mailto:kassetas@sch.gr

Διδακτική της Φυσικής 

 

 

 

          

         Όταν αποστηθίζουμε τα πράγματα λέμε ΥΛΗ

                                                              Όταν ερωτευόμαστε τα πράγματα λέμε ΜΥΣΤΗΡΙΟ

                                                                                                                 Νίκος Καρούζος

 

 

Σύνδεση με τη σελίδα SCRIPTA MANENT

Σύνδεση με την πρώτη σελίδα  Οι φυσικοί και η φυσική

 

 

H έννοια

ΗΛΕΚΤΡΕΓΕΡΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ

 

 


Φυσική στην Τουρκία

Ασκήσεις Φυσικής με μετάφραση στα Ελληνικά

Αναλυτικό Πρόγραμμα για μαθητές 15 ετών

 

 

 


Η Φυσική στην Α΄ Γυμνασίου

 

Εισαγωγή

Μέτρηση του μήκους

Η έννοια “όγκος υλικού σώματος “

Μέτρηση του χρόνου

Η μέτρηση της μάζας. Μάζα και όγκος. Μάζα και βάρος.

Η μέτρηση της θερμοκρασίας

 

 


Οι έννοιες της Φυσικής

 

Η έννοια «ΕΝΝΟΙΑ»

 

Η έννοια ΔΥΝΑΜΗ

Η έννοια ΟΡΜΗ

Η έννοια ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ

Η έννοια ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ

Η έννοια ΕΝΘΑΛΠΙΑ

Η έννοια  ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ

Η έννοια ΡΟΠΗ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ

Η έννοια ΚΕΝΤΡΟ ΜΑΖΑΣ

 

 


Ο χώρος ήταν Πύργος και ο χρόνος Μάρτιος

Θεσσαλονίκη . Συνέδριο 2013

 


Εξομολογήσεις μιας γυάλινης μπίλιας ολοστρόγγυλης

 


Πεδίο Higgs, μποζόνιο Higgs

Ένας διάλογος

 


Την Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2013, στο βιβλιοπωλείο ΙΑΝΟΣ, Σταδίου 24

oι εκδόσεις ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ και ο ΙΑΝΟS παρουσιάζουν τη σειρά των

εννέα βιβλίων του Χρήστου Καρακόλη με γενικό τίτλο ”Τετράδια Φυσικής”.

Για τα "Τετράδια" θα μιλήσουν οι :

Στέφανος Τραχανάς, διευθυντής Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης,

Ανδρέας Κασσέτας, φυσικός-συγγραφέας,

Γιώργος Γραμματικάκης, καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης.

 


Πανελλήνιες εξετάσεις στη Φυσική Κατεύθυνσης

Ώρα 16.30. Επιστροφή από το βαθμολογικό κέντρο

για τις προφορικές εξετάσεις των φυσικώς αδυνάτων.

Μέχρι τις 22.00 θα προσπαθήσω να παρουσιάσω

τις λύσεις των θεμάτων και μια συνολική εκτίμηση

Με 20 ώρες καθυστέρηση.  Μια δικαιολογία. Προέκυψε

και η ακύρωση του θέματος Γ4 και ένιωσα την ανάγκη να πάρω θέση

 


14Ο Συνέδριο της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών

Βούρλα καμένα, τόξο ουράνιο και Προγράμματα αναλυτικά

 


Μυτιλήνη, Σάββατο 28 Απριλίου 2012, στις 10 το πρωί

Εμπορικό επιμελητήριο Λέσβου

Ημερίδα με θέμα :  Η διδασκαλία των φυσικών επιστήμων.

Διδακτική μεθοδολογία και αναλυτικά προγράμματα σπουδών

Ώρα 12.00  Ομιλία Ανδρέα Κασσέτα : Η Φυσική στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ένας ουρανός δεοντολογία και μια βραχώδης γήινη πραγματικότητα .

 

Και κάποιες σκέψεις μετά την ημερίδα

 


Ένα νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το Γυμνάσιο

έχει εκπονηθεί

από ομάδα εμπειρογνωμώνων με σκοπό να λειτουργήσει πιλοτικά σε επιλεγμένα Γυμνάσια

 

Συνοδεύεται από ΟΔΗΓΟ 145 σελίδων για τον εκπαιδευτικό

από προτεινόμενες ερωτήσεις και ασκήσεις στο πνεύμα του νέου Προγράμματος

από «τρία σενάρια για τον Ουρανό» και από ένα compact disk με όλη την ύλη με applets του Ηλία Σιτσανλή

Εφόσον θα λειτουργήσει μόνο πιλοτικά είναι ΑΝΟΙΧΤΟ σε συζήτηση για το σύνολο της προσπάθειας

 

Έχουν εκπονηθεί δύο εκδοχές

Σύμφωνα με την πρώτη προτείνεται

Για τη Β΄ Γυμνασίου  46 ώρες  διδασκαλίας σε έξι ενότητες

1. ΓΗ          2. ΝΕΡΟ            3. ΑΕΡΑΣ

4.  Η ΖΕΣΤΗ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΥΟ       5.  ΤΟ ΦΩΣ      6.  ΟΥΡΑΝΟΣ   

Για την Γ΄ Γυμνασίου  46 ώρες διδασκαλίας σε πέντε ενότητες

1.  Η ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ        2.  ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ     

3. Η έννοια ΕΝΕΡΓΕΙΑ             

4.  ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟ ΚΑΙ Ο ΜΑΓΝΗΤΗΣ         5.  ΚΥΜΑΤΑ

 Τα βασικά στοιχεία ταυτότητας

 

Σύμφωνα με τη δεύτερη εκδοχή προτείνεται

Για την Α΄ Γυμνασίου 23 ώρες διδασκαλίας σε τρεις ενότητες

1.  ΓΗ        2.  ΝΕΡΟ     3.  ΑΕΡΑΣ  

Για τη Β΄ Γυμνασίου  23 ώρες  διδασκαλίας σε τρεις ενότητες

1.  Η ΖΕΣΤΗ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΥΟ       2.  ΤΟ ΦΩΣ       3.  ΟΥΡΑΝΟΣ        

Για την Γ΄ Γυμνασίου  η πρόταση είναι παρόμοια με την προηγούμενη                 

Τα βασικά στοιχεία ταυτότητας

 

 Και στις δύο προτάσεις η διδασκαλία της Φυσικής είναι συνολικά 4 ώρες την εβδομάδα για τη βαθμίδα Γυμνάσιο

Το πλεονέκτημα της δεύτερης εκδοχής είναι ότι η διδασκαλία «απλώνεται»

και στις τρεις τάξης της βαθμίδας Γυμνάσιο. Το βασικό μειονέκτημα της δεύτερης αυτής

πρότασης είναι ότι η διδασκαλία στις δύο πρώτες τάξεις περιορίζεται σε μία ώρα την εβδομάδα.

 

Η ομάδα εμπειρογνωμώνων προτιμά την πρώτη εκδοχή .

 


                                            ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Το 1ο και 2ο Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Ηρακλείου με την υποστήριξη του

∆ήμου Ηρακλείου και της Πανελλήνιας Ένωσης Υπευθύνων ΕΚΦΕ σας καλούν στην ημερίδα

διδακτικής Φυσικών Επιστημών με τίτλο:

 

      « Επιμένουμε δημιουργικά και Σχεδιάζουμε για το μέλλον »

 

Η ημερίδα θα διεξαχθεί το Σάββατο 3 Μαρτίου 2012 και ώρες 10:00 – 15:00 στην αίθουσα

Καστελάκη του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ηρακλείου (Κορωναίου 9).

 

Κεντρικός προσκεκλημένος και ομιλητής της εκδήλωσης είναι

ο εκπαιδευτικός και συγγραφέας Ανδρέας Ι. Κασσέτας.

 

Πληροφορίες για τα σημεία ενδιαφέροντος της εκδήλωσης μπορείτε να βρείτε στον χάρτη:

http://g.co/maps/t2mrx

 

      Η Υπεύθυνη του 1ουΕ.Κ.Φ.Ε. Ηρακλείου         Ο Υπεύθυνος του 2ουΕ.Κ.Φ.Ε. Ηρακλείου

              Ελευθερία Φανουράκη                                     Βασίλης Γαργανουράκης

 

 

 


3 Μαρτίου 2012 στο Ηράκλειο.

Η εμπειρία και το «ίζημα».

 

Η έννοια ενέργεια στην Α΄ Λυκείου

Βασικές κατευθύνσεις

Θερμική ενέργεια. Χημική ενέργεια.

Η ενέργεια δεν μεταβιβάζεται μόνο με έργο

Το πείραμα του Joule

Ενέργεια και Μικρόκοσμος

Θερμότητα και θερμοκρασία

Ερωτήσεις

 

ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

και ΠΡΩΤΟΣ ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ

και ένα powerpoint

 


Αντιύλη

1. Τα μονοπάτια της Σκέψης

2. Ο δρόμος των εργαστηριακών αναζητήσεων

3. O απόηχος

4. Κουάρκ και αντικουάρκ

5. Νετρίνο και αντινετρίνο

6. Η αντιύλη αποθηκεύεται ;

7  Η αντιύλη στην έρευνα.

 


«Ta νετρίνα πιο γρήγορα από το φως;»

 και μια άσκηση για μαθητές

 


                                         

H διδασκαλία της Φυσικής στην Α΄ Λυκείου

Το Πρόγραμμα Σπουδών για το σχολικό έτος 2011- 12

και τα δικά μας σχόλια

( Με την επίγνωση του ότι το «να κρίνεις και να επικρίνεις»

είναι πολύ πιο εύκολο από το «να δημιουργείς» )

 


H διδασκαλία της Φυσικής  Κατεύθυνσης στη B΄ Λυκείου

Θερμοδυναμική του Μακρόκοσμου. Σημειώσεις .

Η έννοια πίεση αερίου.

 

H  ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΗ ΕΞΙΣΩΣΗ ΤΩΝ ΑΕΡΙΩΝ

και οι δρόμοι που οδήγησαν στην οικοδόμησή της                                                    

 

Εξίσωση ή συνάρτηση;      Ενοχλητικές ερωτήσεις.

 

Έργο και Θερμότητα

 

 Η θέρμανση, η ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ και οι τέσσερις «Αγίες»

 Περιπέτειες των αερίων .

         

 


Εξετάσεις 2011  Φυσική κατεύθυνσης

Τα θέματα   Τα σχόλια

 

 


Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2011

Πύργος Παιδαγωγικής Σχολής Α.Π.Θ.       http://www.eled.auth.gr/

Ημερίδα  «Αναλυτικά Προγράμματα Φυσικών Επιστημών για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση»

Συνδιοργάνωση:

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ.

Τμήμα Φυσικής Α.Π.Θ.

Ένωση Ελλήνων Φυσικών.

Θα παρουσιαστούν, από τρεις ομάδες  που έχουν ασχοληθεί εκτεταμένα με το αντικείμενο:

Θα ακολουθήσει συζήτηση με παρεμβάσεις συναδέλφων από την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

 

Στη διάρκεια της ημερίδας θα τιμηθεί ο Ανδρέας Κασσέτας

για τη γενική του προσφορά στην Εκπαίδευση.

http://www.eled.auth.gr/fe/

 


Ένωση Ελλήνων Φυσικών

Οι μαθητές συναντούν τη Φυσική και η Φυσική τους μαγεύει

17 έως 19 Δεκεμβρίου 2010

Σάββατο 18 Δεκεμβρίου ώρα 11.30

3ο Γενικό λύκειο Νέας Φιλαδέλφειας, Αμφιθέατρο

Ομιλία του Ανδρέα Ιωάννου Κασσέτα

Από το μήλο στο κουάρκ

Επανάληψη της ομιλίας στις 12.30, στην ΑΙΘΟΥΣΑ Β΄ .

 

                      

Ανδρέας Βαλαδάκης  Ανδρέας Κασσέτας

Διαφωνίες, ανταλλαγή απόψεων και συνθέσεις

ΕΝΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ που δεν είχε προσχεδιαστεί

 


Η σανίδα του Ιταλού.

Γαλιλαίος . Το κρίσιμο πείραμα

 


Τέσσερα προβλήματα Φυσικής  από την Κύπρο

Οι λύσεις των τεσσάρων προβλημάτων

 


Μουντιάλ 2010 και Φυσική

 

 


Η Αρχή της ανεξαρτησίας των κινήσεων

1. Γαλιλαίος και Νεύτων

2. Στα βιβλία του σήμερα και του χθες

3. Ανεξαρτησία των κινήσεων και «διδάσκω Φυσική»

4. Πέντε παραδείγματα για την κατανόησή της

5. Ανεξαρτησία των κινήσεων και μεταβιβαζόμενη ενέργεια

6. Το όνομά της

 


Παρασκευή 18 Ιουνίου 2010 , ώρα 11.30

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, Λευκωσία

Ομιλία του Ανδρέα Ιωάννου Κασσέτα :

Η διδασκαλία της Φυσικής στην Ελλάδα

 


Ο ένας και ο άλλος.

Ο ένας, με μορφολογικά άψογο τρόπο, εκθέτει τα μεγάλης ακρίβειας αποτελέσματα των ερευνών του,

χωρίς να αναφέρεται στο πώς συγκροτήθηκαν οι ιδέες που τον καθοδήγησαν.

Ο άλλος ,  εκθέτει και τα επιτυχημένα πειράματα αλλά και τις αποτυχίες του καθώς

και τις ανεπεξέργαστες ιδέες που ανέπτυξε κατά τη «διαδρομή» .

Ο ένας είναι ο Ampère, ο άλλος ο Faraday.

Κι εκείνος  που τα γράφει  όλα αυτά είναι ο James Clerk Maxwell

Τον διαβάζουμε και αναρωτιόμαστε « ποια διδακτική μορφή παρουσίασης θα ήταν πιο αποτελεσματική» ;

η «αμπερική» ή η «φαραντεϊκή» ;

 


70 προβλήματα Μηχανικής

 αφιερωμένα σε 70 φίλους φυσικούς

    ένα στον καθένα    

   Για απαιτητικούς καθηγητές φυσικής που αναζητούν κάτι διαφορετικό

                       για φοιτητές,  για απαιτητικούς μαθητές Τρίτης Λυκείου

 

   Οι λύσεις των προβλημάτων 1 έως 10       

    Οι λύσεις των προβλημάτων 11 έως 20

    Οι λύσεις των προβλημάτων 21 έως 30

    Οι λύσεις των προβλημάτων 31 έως 40 

 


Φυσική κατεύθυνσης. Εξετάσεις 2010. Τα θέματα

Οι λύσεις και οι δικές μας παρατηρήσεις

  Τα πρώτα σχόλια

 

Οι ενδοσχολικές περιπέτειες του ουράνιου τόξου 

τώρα και στις «πανελλαδικές»

στη Φυσική Γενικής Παιδείας

 

Η  «ανύπαρκτη» ΟΛΙΚΗ ΑΝΑΚΛΑΣΗ

μεταφέρθηκε με «σεβασμό» και  στα τρία ελληνικά σχολικά βιβλία

σαν το άδειο κιβώτιο του Άρη Αλεξάνδρου .

 

Φυσική.

32 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ αναζητούν απάντηση

 

Οι απαντήσεις στις 1 έως 16

Οι απαντήσεις στις 17 έως 32

 


η ΦΥΣΙΚΗ στην A΄ Λυκείου

ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

 

Πώς έγραψαν οι 41 μαθητές ;

Μια προσπάθεια για «ακτινογραφία» μιας αξιολόγησης

 


η ΦΥΣΙΚΗ στην Γ΄ Γυμνασίου

ΘΕΜΑΤΑ για τις εξετάσεις

Από τα εννιά να διαλέξετε τα έξι

 


Πέμπτη 6 Μαΐου 2010, ώρα 19.30

Ομιλία του Ανδρέα Ιωάννου Κασσέτα

Philosophiae Naturalis Principia Mathematica

( Τι ακριβώς έγραψε ο Newton ; )

στο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

“ΙΣΤΟΡΙΑ, ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ & ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

 


Τα blogs των Φυσικών της Δευτεροβάθμιας

Κάτι σαν επιστημονική φαντασία

θα έλεγε «ένας του παρελθόντος»

 


ΑΠΛΗ ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ.

Τι σημαίνει ο προσδιορισμός ΑΠΛΗ ;

Σε τι συνίσταται η «απλότητά της; »

Πότε μία ΑΡΜΟΝΙΚΗ ταλάντωση ΔΕΝ είναι απλή ;

 


ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ ίσως και ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

Η διδασκαλία στην Ελλάδα . Τα ερωτήματα 

Πώς διδάσκεται στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες ;

ΙΤΑΛΙΑ, ΣΕΡΒΙΑ και ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ

ΟΥΓΓΑΡΙΑ, ΣΟΥΗΔΙΑ και ΤΣΕΧΙΑ

ΓΑΛΛΙΑ και ΓΕΡΜΑΝΙΑ

ΦΙΛΑΝΔΙΑ, ΡΩΣΙΑ και ΠΟΛΩΝΙΑ

 

Η συγκριτική παρουσίαση

 


«Μπορούμε να εφαρμόσουμε την Αρχή της Ανεξαρτησίας

στην  ΟΜΑΛΗ ΚΥΚΛΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ; » ρώτησε η μαθήτρια

Και είπεν ο κύριος  

 

 


Δύο αδρανειακοί παρατηρητές βλέπουν διαφορετικά

τις τροχιές του ίδιου αντικειμένου .

Πώς βλέπει «τα πράγματα» καθένας από αυτούς ;

Η απάντηση

 

 


Σάββατο 20 Μαρτίου στο Πανεπιστήμιο Πατρών

Συμπόσιο με θέμα

ΔΙΔΑΣΚΩ ΦΥΣΙΚΗ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Στο 13ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών

 

Παρασκευή 20 Μαρτίου,

στο Πανεπιστήμιο Πατρών, ώρα 12.00

Παρουσίαση της εργασίας του Ανδρέα Ιωάννου Κασσέτα

με θέμα PHILOSOPIAE NATURALIS PRINCIPIA MATHEMATICA

 

 


Μετά το Συνέδριο. ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ

 

 


ΜΝΗΜΕΣ ΣΩΜΑΤΟΣ

Το «να διδάξεις» σε κάποιον ένα  γνωστικό αντικείμενο οφείλει να βασίζεται, εκτός των άλλων,

και στο σύνολο των εσωτερικών εικόνων -αναπαραστάσεων- που είναι εγκατεστημένες στο συνειδέναι του

Στο σύνολο των προσωπικών αυτών «εσωτερικών εικόνων» μπορούμε να διακρίνουμε

ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ   δημιουργημένες από εμπειρία – παρατήρηση,

ΙΔΕΕΣ  σχετικά με το πώς είναι ο Κόσμος  

και ΜΝΗΜΕΣ ΣΩΜΑΤΟΣ οι οποίες  συγκαταλέγονται ανάμεσα

στις βαθύτερα αποτυπωμένες στη συνείδηση αναπαραστάσεις.

Πέντε   σημαντικές μνήμες σώματος είναι οι σχετιζόμενες

με ΒΑΡΥΤΗΤΑ, με ΑΔΡΑΝΕΙΑ, με ΠΙΕΣΗ,  με ΕΡΓΟ  και  με ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ

 

 


ΕΡΓΑΣΙΕΣ του φυσικού Ρ. Μ

Πρωτόνιο  σε ηλεκτρικό και μαγνητικό πεδίο

μεταξύ τους κάθετα   

Άνωση σε επιταχυνόμενο υγρό

Κίνηση και κεντρική δύναμη

Τρεις ασκήσεις jazz

 

Πρωτόνιο  σε ηλεκτρικό και μαγνητικό πεδίο

μεταξύ τους παράλληλα

 


Η Φυσική στο Γυμνάσιο

Η Φυσική στη Β΄ Γυμνασίου

Μια συνολική πρόταση για τη διδασκαλία της

Εισαγωγή    Ευθύγραμμη κίνηση    Οι δυνάμεις

Νόμοι της κίνησης       H έννοια πίεση

Ατμοσφαιρική πίεση            Άνωση

Η έννοια ΕΝΕΡΓΕΙΑ        Η Διατήρηση της ενέργειας

 

Η Φυσική στη Γ΄ Γυμνασίου

Μια συνολική πρόταση για τη διδασκαλία της

Ηλεκτρικό φορτίο     Ηλεκτρικό πεδίο      Ηλεκτρόνιο

Το ηλεκτρικό ρεύμα 1     Το ηλεκτρικό ρεύμα 2     

Το ηλεκτρικό ρεύμα 3      Ταλάντωση          Κύμα

 

 


η ΦΥΣΙΚΗ στο ΛΥΚΕΙΟ

η ΦΥΣΙΚΗ στην Α΄ Λυκείου

Μια συνολική πρόταση για τη διδασκαλία της

1. Το φαινόμενο ΚΙΝΗΣΗ. Σύστημα Αναφοράς. Καβάφης και Αϊνστάιν.

Υλικό σημείο. Τροχιά. Ο χρόνος .  Η μονάδα 1 s.  Ο χώρος.  Η μονάδα 1 m.

2. Ευθύγραμμη  κίνηση .   Ευθύγραμμμη ομαλή κίνηση

    Ευθύγραμμη κίνηση με σταθερή επιτάχυνση. Πόσο είναι το 1 m/s2 ;

3. Το φαινόμενο ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ.  Η σκέψη του Γαλιλαίου. Οι νόμοι

4. Τα ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΑ .  Το διάνυσμα-ΘΕΣΗ.   Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ διανυσματικό μέγεθος

Το διάνυσμα-ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ.  «Επιβραδύνουσα» επιτάχυνση .

5. Η έννοια ΔΥΝΑΜΗ                6. Ο πρώτος ΝΟΜΟΣ της κίνησης

7. Ο δεύτερος και ο τρίτος ΝΟΜΟΣ της κίνησης

8. Η έννοια ΤΡΙΒΗ      

9. Το φαινόμενο ΟΜΑΛΗ ΚΥΚΛΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ       Ασκήσεις  

10. Ο νόμος της παγκόσμιας έλξης

11. Το φαινόμενο ΚΙΝΗΣΗ ΣΕ ΠΑΡΑΒΟΛΙΚΗ ΤΡΟΧΙΑ

12.  Η έννοια ΟΡΜΗ

13.  Η έννοια  ΜΕΤΑΒΙΒΑΖΟΜΕΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

14.  Η έννοια ΙΣΧΥΣ

15.  Η έννοια ΕΝΕΡΓΕΙΑ ενός σώματος

16.  Η Διατήρηση της ενέργειας

 

 


Παιδιά του ΚΩΝΟΥ

και της ΕΠΙΠΕΔΗΣ

 

 


Η ΜΗΧΑΝΙΚΗ

Το έργο του Νεύτωνα από το πρωτότυπο

Τι είναι το «κινούμενο αντικείμενο»  στο έργο του Νεύτωνα ;

Ένα ΣΩΜΑ; Ένα ΥΛΙΚΟ ΣΗΜΕΙΟ ;  Corpuscles και Particles.

 

Εκτός όμως από αυτά,  ένα σωρό ερωτήματα υπάρχουν και κυκλοφορούν.  «Πώς παρουσιάζεται στο Principia του Newton το φαινόμενο ΣΤΡΟΦΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ; Τι γίνεται με την έννοια ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ ; Πότε κάνει την εμφάνισή της ;Πώς περιγράφεται το φαινόμενο «ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ σώματος με διαστάσεις; Η έννοια ΡΟΠΗ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ ; Η έννοια ΡΟΠΗ ΟΡΜΗΣ, η λεγόμενη και ΣΤΡΟΦΟΡΜΗ ; Ο λεγόμενος θεμελιώδης νόμος για τη ΣΤΡΟΦΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ; Τι ρόλο έπαιξε η Αρχή της ελάχιστης δράσης;

Ποιος ήταν ο ρόλος των μαθηματικών στην οικοδόμηση της ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ;»  

Η οικοδόμηση της Μηχανικής μετά τον Νεύτωνα

Η γόνιμη «Αρχή της ελάχιστης δράσης»

 


Διδάσκοντας Φυσική

στην   Β΄ Γυμνασίου

στην   Γ΄ Γυμνασίου

στην  Α΄ Λυκείου   

στην  Β ΄ Λυκείου   

στην  Γ΄  Λυκείου

 


Οι 100 ΦΥΣΙΚΟΙ

Οι άνθρωποι που οικοδόμησαν τη Φυσική.

 

Isaac NEWTON              Albert EINSTEIN            James Clerk MAXWELL       GALILEO Galilei

Michael FARADAY         Niels BOHR                   André Marie AMPÈRE         Ernest RUTHERFORD

Werner HEISENBERG     Nicolas TESLA                Paul DIRAC                         Henrdik Antoon LORENTZ

Marie CURIE                  Enrico FERMI                 Max PLANCK                      William Thomson, KELVIN

Richard FEYNMAN        Stephen HAWKING       Erwin SCHRÖDINGER        James Prescot JOULE

Μια υποκειμενική αξιολόγηση

 

Οι ΦΥΣΙΚΟΙ  σε σειρά ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ

 

Οι ΦΥΣΙΚΟΙ  σε σειρά χρονολογική

 

Οι ΦΥΣΙΚΟΙ  κατά εθνότητες

 

Οι φυσικοί στον 20ο αιώνα

 


   ο αόρατος ΑΕΡΑΣ 

 

1. η στάση του λεωφορείου είναι ΑΝΕΜΟΣ

2. ο ΑΕΡΑΣ και η ΦΥΣΙΚΗ.   ο ΑΕΡΑΣ και η ΧΗΜΕΙΑ

3. αερόστατο, φτερούγες, αεροπλάνο

 

       ο ΑΝΕΜΟΣ

4. ο ΑΝΕΜΟΣ και η ΦΥΣΙΚΗ.

5. οι άνεμοι έχουν ονόματα. Και η απάντηση του Bob Dylan

6. ο παππούς ανεμόμυλος, ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΑ η εγγονή

 

 


Ένα φαινόμενο – «φαινόμενο»

ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΕΠΑΓΩΓΗ

 

 


ΟΠΤΙΚΗ

Το ΦΩΣ εκπέμπεται, διαδίδεται, προσπίπτει

Τι είναι ΦΩΣ ;

Διαδίδεται ευθύγραμμα ;

Η όραση

Το φαινόμενο ΑΝΑΚΛΑΣΗ. Οι καθρέφτες

Το φαινόμενο ΔΙΑΘΛΑΣΗ

Διάθλαση στην Γ΄ Γυμνασίου

Η Αρχή του ελάχιστου χρόνου

ΔΙΑΘΛΑΣΗ σε ΠΡΙΣΜΑ. Το χρώμα

 

Οι ενδοσχολικές περιπέτειες του ουράνιου τόξου 

 


ΦΥΣΙΚΗ.  ΑΣΕΠ 2009. Τα θέματα

 

ΦΥΣΙΚΗ.  ΑΣΕΠ 2005, 2007, 2009

Μια «ακτινογραφία» των θεμάτων

Το 2005 τα θέματα ήταν 50, το 2007 ήταν 56 και το 2009 επίσης 56.

Ta 162 θέματα σύμφωνα με τη δομή

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ, ΕΝΝΟΙΕΣ, ΝΟΜΟΙ

Τα θέματα, η Φυσική και η Διδασκαλία

 

 


Αγαπητέ κύριε Κασσέτα . .  Για τη στατική τριβή

 

Η έννοια ΣΤΑΤΙΚΗ ΤΡΙΒΗ

 

Η έννοια ΤΡΙΒΗ ΟΛΙΣΘΗΣΗΣ

 

 


Ο Αρχιμήδης στη μπανιέρα.

Τι σκέφτηκε κι άρχισε να φωνάζει «εύρηκα» ;

Τι ακριβώς έκανε με το στέμμα του Ιέρωνα ;

 

 


Η Φυσική είναι «μία»,

οι γλώσσες ένα σωρό

 

Ο νόμος της Αδράνειας         Η Γη ποτέ «δεν ξεχνά»

Η έννοια ΕΝΕΡΓΕΙΑ      Ηλεκτρισμός και Μαγνητισμός

 

Σε 24 γλώσσες διαφορετικές

Στη γλώσσα των Βρετανών, των Γάλλων, των Γερμανών, των Ιταλών, των Ισπανών, των Πορτογάλων,

των Ρουμάνων, των Ολλανδών, των Σουηδών, των Νορβηγών, των Δανών, των Πολωνών, των Τσέχων,

των Ρώσων, των Σέρβων, των Βουλγάρων, των Φιλανδών  και  σε επτά ακόμα γλώσσες.

 


Φυσάει,  κάνει κρύο κι εκείνη ανάβει το φως

Ρεύμα αέρα, ροή θερμότητας και ρεύμα ηλεκτρικό

  

 

Η Φυσική στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ της ύλης

 


Τι ακριβώς επιλέγει κάθε ευρωπαϊκή κοινωνία

να διδάξει σε 13χρονους μαθητές ;

Αναλυτικά Προγράμματα Φυσικής

σε Ισπανία, Γαλλία, Αγγλία, Γερμανία,

Ολλανδία, Φιλανδία και Ελλάδα.

 

 


Τι προτείνουν οι ευρωπαϊκές κοινωνίες

για τη διδασκαλία της Φυσικής

σε 15χρονους μαθητές και σε 15χρονες μαθήτριες ;

 

 


Η Φυσική είναι μία,

οι γλώσσες ένα σωρό

 


Φυσική κατεύθυνσης  Γ΄ Λυκείου.

Τα θέματα στις εξετάσεις 2008.

οι λύσεις και τα σχόλια

 

 


Η Μεγάλη δεξίωση των ΕΝΝΟΙΩΝ

Ήταν όλες εκεί, όλες τους ΕΝΝΟΙΕΣ της Φυσικής,

καθεμιά τους με ένα ειδικό σημαινόμενο

και με εμπειρία σε σαλόνια ευρωπαϊκά  - και όχι μόνο - 

πλάσματα της αφαιρετικής Σκέψης  ανθρώπων - φυσικών

οι οποίοι είχαν φροντίσει να τις βαφτίσουν

δίδοντάς τους διάφορα ονόματα, έτσι που καθεμιά τους

είχε τουλάχιστον εκατό για να μπορεί να υπάρχει στα σχολεία,

στα πανεπιστήμια και στα ερευνητικά εργαστήρια της παγκόσμιας Βαβέλ

 

 


Τι ακριβώς έγραψε ο Νεύτων για τους νόμους της κίνησης ;

Μπορούμε να αρχίσουμε να μεταφράζουμε

σε γλώσσα ΕΛΛΗΝΙΚΗ το «Ευαγγέλιο» PRINCIPIA του 1686;

 

 


ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ για το 4ο Συνέδριο της ΕΔΙΦΕ

Στο κέντρο ένας άνθρωπος– κορίτσι ή αγόρι – γεννημένος στην Ευρώπη,  13 ετών. 

Και οι ευρωπαϊκές κοινωνίες επιμένουν να τον διδάσκουν Φυσική και  Χημεία. 

Συμμετέχοντες στο εγχείρημα, αλλά και κρίνοντες αυτά που διαδραματίζονται,

εμείς οι  Έλληνες εκπαιδευτικοί.  

Σάββατο 10 Μαΐου 2008 Θεσσαλονίκη

Πύργος της Παιδαγωγική Σχολής του Πανεπιστημίου

Μεγάλη Αίθουσα – Ισόγειο, ώρα 19.30 - 21.30

Συμμετέχουν :  Τασούλα Γεωργιάδου, Ελένη Δανίλη, Γιώργος Έψιμος,

Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας, Ευάγγελος Μπάτρης, Ζαχαρούλα Σμυρναίου.

 

 


Του Charles ή του Gay-Lussac ;

 

 


Καβάλα, Μάρτιος 2008 και 12ο Συνέδριο

 

 


Ένα ΜΗΛΟ στο νερό. Επιπλέει ή βυθίζεται ;

Το  ΑΧΛΑΔΙ ;  Επιπλέει ή βυθίζεται ;

Το  ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ;

 


Αγαπητέ κύριε Κασσέτα

προσπαθήσαμε να απαντήσουμε στο ερώτημα  «γιατί ένας καθρέπτης δείχνει το δεξιά αριστερά

και όχι το πάνω κάτω», χωρίς μεγάλη επιτυχία.  Θα χρειαστούμε τη βοήθειά σας και την άποψή σας

και σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.

Το ΑΡΙΣΤΕΡΑ και το ΔΕΞΙΑ

Το ΠΑΝΩ και το ΚΑΤΩ

Και η ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ στον καθρέφτη

Μια  άποψη

 


Να συγκρίνετε

τα δύο χρονικά διαστήματα

Μια άσκηση

 


Καλή σας μέρα κύριε Κασσέτα
 Είμαι συνάδελφος φυσικός . . . .. Σας γράφω πρώτη φορά
για ένα ερώτημα φυσικής  που απασχολεί ομάδα συναδέλφων:
 Ρόδα κυλίεται σε οριζόντιο δάπεδο μη λείο χωρίς να ολισθαίνει.

Αν δεν ασκείται καμιά άλλη δύναμη, μπορούμε

να θεωρήσουμε ότι σε αυτή την περίπτωση υπάρχει τριβή;
 Θα χαρούμε να έχουμε την απάντησή σας.

Μια απάντηση

 

Ανδρέας  Ιωάννου Κασσέτας

Έτος 2008  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Έτος 2007    ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 

Έτος 2006    ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Έτος 2005    ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Έτος 2004.   ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 

 

 


KEE Συνέδριο 2007,

εκεί στην άκρη της Θεσσαλονίκης

 

 


Joan Bliss

Learning from different perspective.

Constructivism to Situated Learning

Και η απόδοση στα Ελληνικά 

Η μάθηση από διαφορετικές «οπτικές».

Από τον Κονστρουκτιβισμό στην Πλαισιοθετημένη Μάθηση

Jean Piaget               Lev Vygotsky 

Jerome Bruner        Situated Learning

 


οι «Εναλλακτικές» ιδέες των μαθητών

 Μηχανική

Θερμοδυναμική, Κυματική    

Ηλεκτρομαγνητισμός, Κβαντομηχανική

 


η έννοια mole

  ένα κιλό πατάτες, έξι αυγά, δώδεκα αθώα ερωτήματα

                και η Ημέρα του Mole

 

 


Εξομολογήσεις ενός μαθητή

ταλαιπωρημένου από το ΜΕΤΡΟ

 

                

ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ

Οι ενδοσχολικές

περιπέτειες του ουράνιου τόξου   

 και το βιβλίο του Παύλου Μίχα

       

        

 

 


Σύστημα Αναφοράς 

Μια αδικημένη έννοια στη διδασκόμενη Φυσική

 

 


Τα καλύτερα, κατά τη δική μας άποψη, applets          

ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΗ                ΔΥΝΑΜΙΚΗ             ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ

ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ- ΚΥΜΑΤΑ                    ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ

ΦΩΣ – ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΑ ΚΥΜΑΤΑ       ΦΥΣΙΚΗ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ 

 

 

 


Τι είν’ αυτό που το λένε ΦΥΣΙΚΗ ;

( μετά το κλικ θα χρειαστεί υπομονή  10 περίπου δευτερολέπτων )

 

 

 


Η Φυσική μετά το 1950

( μετά το κλικ θα χρειαστεί υπομονή 25 περίπου δευτερολέπτων )

ΛΕΠΤΟΝΙΑ    

ΚΟΥΑΡΚ

QED  και  ΚΒΑΝΤΟΜΗΧΑΝΙΚΗ

Οι τέσσερεις αλληλεπιδράσεις είναι τρεις

QCD  και  Χορδές

ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΥΛΗ-ΜΑΖΑ και ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

 

 


Φυσική

και Διδακτική της Φυσικής

για τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ

 

Ο διαγωνισμός  2007 για  τον ΑΣΕΠ

                 ΦΥΣΙΚΗ   

Τα θέματα, οι απαντήσεις και τα σχόλια

 

H Ειδική ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ  2007

Τα θέματα και οι απαντήσεις

Η έννοια ΡΟΠΗ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ

και η έννοια ΕΝΤΡΟΠΙΑ

 

Διαγωνισμός ΑΣΕΠ 2005 στη Φυσική

     Τα θέματα και οι απαντήσεις  

 

 Για τον Διαγωνισμό του ΑΣΕΠ   

Φυσική .  46 νέες ερωτήσεις      Οι ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Φυσική .   24 νέες ερωτήσεις        Οι ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ  

Φυσική .   Μια ακόμα σειρά ερωτήσεων  πάνω στην πρόσθετη ύλη          

οι ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

 

Φυσική για φυσικούς

η έννοια ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ       η έννοια ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

αδρανειακό και μη αδρανειακό Σύστημα αναφοράς στην κλασική Μηχανική

το φαινόμενο ΣΤΡΟΦΙΚΗ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ                

η Μηχανική των ρευστών                  

Πηγές του ήχου. Χορδές, Ηχητικοί σωλήνες  

ψυκτικές μηχανές και αντλίες θερμότητας

η έννοια ΕΝΤΡΟΠΙΑ

ο  Maxwell και το θεώρημα ισοκατανομής       

η έννοια ΗΛΕΚΤΡΟΣΤΑΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ     τα διηλεκτρικά και οι αγωγοί            

ο Μικρόκοσμος του ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ

ο νόμος Ampere Maxwell               οι ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ του Maxwell

το φαινόμενο Hall.     το φαινόμενο Doppler.  

το φαινόμενο σήραγγας.     το φαινόμενο Υπεραγωγιμότητα  

αδρανειακό σύστημα αναφοράς και Σχετικότητα    

ενέργεια ηλεκτρομαγνητικού κύματος 

Laser           κβαντικοί αριθμοί   

ακτινοβολία μέλανος σώματος   

το φαινόμενο Compton        

θεωρία ζωνών στα στερεά, ημιαγωγοί

η Κβαντική Φυσική και τα πρώτα ερωτήματα  

   

Φυσική . Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

    ΜΗΧΑΝΙΚΗ                           ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚH         

   ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ             ΦΥΣΙΚΗ  20ΟΥ αιώνα

  και οι ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

 

           Ειδική Διδακτική .  

Οι έννοιες    Τα ερωτήματα    

Πέντε σχέδια μαθήματος  

       Οκτώ ακόμα σχέδια μαθήματος   

  

 

 


  Το Σύμπαν είναι κλειστό; 

         Δεν μπορώ να το καταλάβω   

 

 

  η ΦΥΣΙΚΗ και τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

    5 εξισώσεις για 17 φαινόμενα          

 

 


 των μαθηματικών

και των ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

                ένα  μικρό αφιέρωμα   

           στους φίλους τους μαθηματικούς

 

 


Εκείνος μαθητής και εκείνη Μαθηματικά

Αριθμοί ακέραιοι 

ο π,   ο e,    o  i,   o  μηδέν   και  η συγκατοίκηση 

 ο  χρυσός  αριθμός  φ  

 

 


70 προβλήματα Μηχανικής

 αφιερωμένα σε 70 φίλους φυσικούς

    ένα στον καθένα    

   Για απαιτητικούς καθηγητές φυσικής που αναζητούν κάτι διαφορετικό

                       για φοιτητές,  για απαιτητικούς μαθητές Τρίτης Λυκείου

 

   Οι λύσεις των προβλημάτων 1 έως 10       

   Οι λύσεις των προβλημάτων 11 έως 20    

 

 


                                                    

       Τα αποτελέσματα

     του ΑΣΕΠ 2005 για τους ΠΕ4    

http://www.asep.gr/25_1P_04/fysikon04/dior_pe04_a.xls   

                   οι διοριζόμενοι κατά σειρά βαθμολογίας

 

http://www.asep.gr/25_1P_04/fysikon04/alfabitikh_pe04_a.xls 

            πίνακας με την τελική βαθμολογία σε  αλφαβητική σειρά

 

 


                   

            Σάββατο 18 Ιουνίου 2005

                                                                                                Ευγενίδειο Ίδρυμα ,  ώρα 19.30

                       Θεατρική παράσταση.   Το έργο του  Ανδρέα Ιωάννου Κασσέτα

            Η Ποίηση στο εδώλιο, μαζί και η Σελήνη

                                            σκηνοθεσία: Φλώρα  Πάπαρου

                                            φωτισμοί: Δήμος Αβδελιώδης
                                  τεχνική υποστήριξη: ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βορείου Αιγαίου

 

                Στα  πλαίσια του Συνεδρίου  της ΈΝΩΣΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ

                        Επιστήμη και Τέχνη

 


          

               Albert Einstein

       

 


        Το μήλο και το κουάρκ

                       Διδακτική της Φυσικής

                 Εκδόσεις Σαββάλα

     27 Απριλίου 2004 Παρουσίαση του νέου βιβλίου στην ΑΘΗΝΑ

    6  Μαΐου 2004 Παρουσίαση του νέου βιβλίου στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

     21 Ιουνίου  2004  Παρουσίαση του νέου βιβλίου στη Χίο

 

              Γράφουν για το βιβλίο «ΤΟ ΜΗΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΥΑΡΚ»

 η Άλκηστις Ζερβοπούλου,  Σχολική Σύμβουλος Φυσικών Θεσσαλονίκης

ο Δημήτρης Κ. Αγγελίδης, Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Θράκης                                          

 

            

     

      Η φυλή των βαθμολογητών   

 

                                

                                                                                                    

      Τι θα γίνει με τους προφορικούς βαθμούς;

 

                  

                                                          

Εξετάσεις 2009

ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ  2009

ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ και οι ΛΥΣΕΙΣ

Ένα πρόβλημα βαθμολόγησης

για το στιγμιότυπο κύματος

Ένα πρόβλημα βαθμολόγησης για το θέμα 4

 

Εξετάσεις 2008

 Φυσική κατεύθυνσης  Γ΄ Λυκείου.

Τα θέματα  

οι λύσεις και τα σχόλια

     

Εξετάσεις 2007

ΦΥΣΙΚΗ Κατεύθυνσης

Τα θέματα, οι λύσεις, τα σχόλια

Η έκπληξη ήρθε από τον ήλιο

 

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2006  

 Η Φυσική Κατεύθυνσης

Τα θέματα οι λύσεις και τα σχόλια

 

 Η Φυσική Γενικής Παιδείας 

Τα θέματα και οι λύσεις

 

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2005 

στη Φυσική Κατεύθυνσης  Γ΄ Λυκείου

Τα θέματα, οι λύσεις και τα σχόλια

Στο μεταξύ προκύπτει κι ένα ζήτημα:

Πώς θα είναι η κίνηση του δίσκου β;

Μόνο ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ή ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ και ΣΤΡΟΦΙΚΗ;

Και οι φυσικοί διχάστηκαν.

Και η ενεργειακή περιγραφή

της κίνησης του δίσκου;        

 

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2005

Στη Φυσική Γενικής Παιδείας

Επαναληπτικές ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2005

Το τρίτο θέμα  

 

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2004

Φυσική Γενικής Παιδείας Β΄ Λυκείου  

Φυσική κατεύθυνσης   Β΄ Λυκείου 2004   

Φυσική Γενικής Παιδείας  Γ΄ Λυκείου        

 Φυσική κατεύθυνσης  Γ΄ Λυκείου 2004     

 

 

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2003

 Η Φυσική Γενικής Παιδείας  Β΄Λυκείου

 Η Φυσική κατεύθυνσης  Β΄Λυκείου

 Η Φυσική κατεύθυνσης    Γ΄Λυκείου

 Η Φυσική Γενικής Παιδείας  Γ΄Λυκείου

 ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ. ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ και ΟΙ ΛΥΣΕΙΣ. ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ.

 

           

Το ΛΑΘΟΣ  να το πάρουμε αγκαλιά

 

 

 


Παιδαγωγικό περιβάλλον

Προσανατολισμένο στη ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ή στην ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ  ΓΝΩΣΗΣ;

Στο επίκεντρο  ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ  ή  ο ΜΑΘΗΤΗΣ;

Κυρίαρχη αντίληψη για τη μάθηση ο ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΕ ΓΝΩΣΗ ή η ΣΥΣΣΩΡΕΥΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ;

Κριτήριο της επιτυχίας Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ της κατανόησης ή Η ΠΟΣΟΤΗΤΑ των πληροφοριών;

 

 

 

 


Η Φυσική των φυσικών και η Φυσική των μαθητών.

 

 


Η Φυσική, η Γεωμετρία και η «συγκρυστάλλωση»

 

 

 

 

 


ΑΤΟΜΑ και ΜΟΡΙΑ. Η μύηση στα σχολικά εγχειρίδια

Πώς εμφανίζονται οι οντότητες ΑΤΟΜΟ και ΜΟΡΙΟ

στα σχολικά βιβλία Χημείας;

 Η παρουσίασή τους συνδέεται με ΕΜΠΕΙΡΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ;

Συνδυάζεται με κάποια ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ;

Εναρμονίζεται με τα πορίσματα της σύγχρονης Διδακτικής ;

 

 

 

 


 Έτος 2003 .

 Το Συνέδριο στην Καλαμάτα

 

Η συμβολή της Ιστορίας και της Φιλοσοφίας

 της Επιστήμης στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών

2Ο Συνέδριο, Αθήνα,  Μάιος 2003

4 ΜΕΡΕΣ ΑΘΗΝΑΣ Άνοιξη του 2003.

Το ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΕΛΕΙΩΣΕ. Οι πρώτες σκέψεις

 

100 Πανελλήνιο Συνέδριο Φυσικής.

   Λουτράκι 29 Ιανουαρίου έως 1 Φεβρουαρίου 2004

   Οι φυσικοί ξανάρχονται

 

40 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

για τη ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ 

και τις ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ     2η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  

  Αθήνα 26, 27 και 28 Νοεμβρίου 2004,  Ναυαρίνου 13α, ΑΘΗΝΑ 

       Το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

2006, 11ο Συνέδριο της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών

Λάρισα,  Άνοιξη του 2006

η Λάρισα, οι φυσικοί

και το 11ο δικό τους Συνέδριο

 

Συνέδριο της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών

Κέρκυρα, 2007

Συνέδριο 2007

 

 

 

1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Φυσικών

23-25 Νοεμβρίου 2008  

Ξενοδοχείο NEGROPONTE – Ερέτρια Εύβοιας 

Κυριακή 23  Νοεμβρίου 2008,

ώρα 18.30    Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας

Η Σκύλλα του Συγκεκριμένου και η Χάρυβδη της Αφαίρεσης.

Μια νέα θέση ισορροπίας για τη διδασκαλία της Φυσικής στον 21Ο αιώνα

ώρα 19.30       Στέφανος Τραχανάς

Στόχοι της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών

στη Μέση εκπαίδευση (επιθυμίες και Πραγματικότητα)

 

Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2009

Πνευματικό κέντρο Δήμου Αθηναίων   Αίθουσα Τρίτση

Παρουσίαση του βιβλίου του Αρτέμη Μ. Αθανασάκη

Διαδικασίες μάθησης

φυσικών επιστημών

μέσα κι έξω από το σχολείο

Ομιλητές:

Άγγελος Αγγελόπουλος    αν. καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών

Γεώργιος Καλκάνης   καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών

Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας    φυσικός – συγγραφέας

 

Κυριακή  22 Νοεμβρίου 2009 στη Λίμνη Πλαστήρα Ν. Καρδίτσας

9ο Επιστημονικό Συμπόσιο Φυσικής.

Οι ερευνητικές προκλήσεις στο χώρο της Φυσικής

10.00  – 10.40  Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας

« η Φυσική μετά το 1950»

 

 

Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2009  στο Χαλάνδρι

11. 00  έως 14.00 ,  ΕΚΦΕ Χαλανδρίου 2ο Γενικό Λύκειο Χαλανδρίου

Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας

 « η Φυσική στο Γυμνάσιο»

Οργάνωση: Σχολικός  Σύμβουλος Τασούλα Γεωργιάδου

Υπέυθυνος ΕΚΦΕ Κώστας Καμπούρης

 

INTERNATIONAL CONFERENCE

“HISTORY OF SCIENCE IN PRACTICE” και

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

“ΙΣΤΟΡΙΑ, ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ & ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ”

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 5 ΜΑΪΟΥ- ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΜΑΪΟΥ 2010

ΕΘΝΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΡΕΥΝΩΝ,  ΑΘΗΝΑ

CONFERENCE PROGRAM - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΜΙΛΙΩΝ

 

Σάββατο 25 Ιουνίου 2011

Δύο ομιλίες του Ανδρέα Ιωάννου Κασσέτα

στα ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ

α. Τι είν’ αυτό που το λένε Φυσική

β. Ένας μαγευτικός Μικρόκοσμος

 

 

 

 

 


 Επίσκεψη στην σελίδα  ΤΟ ΜΗΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΥΑΡΚ

Επίσκεψη στην σελίδα    ΙΣΤΟΡΙΑ της ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

Επίσκεψη στην σελίδα  ΦΥΣΙΚΗ και ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

Επίσκεψη στην σελίδα   εφημερίδα SCRIPTA MANENT