Η Συμβολή 
της ΙΣΤΟΡΙΑΣ και της ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
της ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
στη ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ των Φυσικών Επιστημών 

 

 

 

 

 

               

               

               20 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ με διεθνή συμμετοχή

 

 

 

           

Το Πρόγραμμα του Συνεδρίου             

              

                Κεντρικό κτήριο του Πανεπιστημίου, Πανεπιστημίου 30

 

 

                 ΠΕΜΠΤΗ  8 ΜΑΪΟΥ 2003            

 

 

                        9.00- 10.30    ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ – ΕΓΓΡΑΦΕΣ

10.30- 11.30     ΕΝΑΡΞΗ – ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ

Πρυτανικές αρχές Πανεπιστημίου Αθηνών

Πρόεδρος Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης

Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας

Ένωση Ελλήνων Φυσικών

Ελληνική Εταιρεία Ιστορίας Επιστημών και Τεχνολογίας

International Union of History and Philosophy of Science/ Division of History

International Group History Philosophy and Science Teaching

 

11.30-12.00 ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ του Ομότιμου ΚΑΘΗΓΗΤΗ κ. Δ. ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ

για την προσφορά του στον Τομέα Φυσικών Επιστημών.

Προσφώνηση και Αντιφώνηση του τιμωμένου.

 

12.00 -13.00    Michael R. Matthews  :  Data, Phenomena and Theory:

How Clarifying the Concepts Can Illuminate the Nature of Science

13.00-14.30   Henri Atlan : Το πρόβλημα των συνόρων μεταξύ των εμβίων όντων.

 

14.30-16.30      ΔΙΑΚΟΠΗ

 

    Συνεδρία  Δ-1       ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

16.30-17.00   Χρήστος Δέδες : Ο Μηχανισμός της Όρασης : Εννοιολογικές Ομοιότητες στην Ιστορία και στις Βιωματικές Νοητικές Παραστάσεις των Μαθητών

17.00-17.30    Α.Χατζαρίδου,  Χ.Πολάτογλου :  Γεωμετρία και Θερμοδυναμική: Ιστορική Αναδρομή και Εφαρμογή στη Διδακτική της Θερμοδυναμικής

17.30-18.00    Φανή Σέρογλου : Ιστορία των φυσικών επιστημών και επιστημονικός αλφαβητισμός: Μια πρόταση για τη διαθεματική διδασκαλία του εκκρεμούς.

 

Συνεδρία ΚΠ-1   ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΩΝ

16.30-17.00  Γιώργος Βλαχάκης : Ισαάκ και Πιλάβιος. Ιστορία και παραμύθι: ένας τρόπος  για να αγαπήσουν τα παιδιά τη Φυσική»             

17.00-17.30    Κρυσταλλία Χαλκιά, Ι.Μποτουροπούλου : Πρώιμες προσπάθειες μετασχηματισμού της επιστημονικής σε δημόσια γνώση: «Ο Ουρανός», ένα εκλαϊκευτικό βιβλίο αστρονομίας του 19ου αιώνα

17.30-18.00  Ιωάννης Ρέντζος : Διεπιστημονικότητα και «Διττή Κουλτούρα» στις προσεγγίσεις του Φυσικού Κόσμου.  Φιλοσοφικές κατευθύνσεις ενός εκπαιδευτικού περιοδικού κατά τη μεταπολίτευση

 

             18.00-18.30  ΔΙΑΚΟΠΗ - ΚΑΦΕΣ

 

 

 

        2η Συνεδρία Δ-2    ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

18.30-19.00  Μ.Κουσαθανά : Η Ιστορία και η Φιλοσοφία της Χημείας και οι Εφαρμογές τους στην Εκπαίδευση.

19. 00 -19.30  Σ.Λευκοπούλου: Χρησιμοποιώντας ένα Κείμενο του Lavoisier - Μια Διδακτική Πρόταση.

19. 30 –20.00  Μαρία Βασιλοπούλου : Η Φυλογένεση της Έννοιας της Βιοποικιλότητας και η Σημασία της στη Διδακτική της Βιολογίας.

20.00 –20.30  Λ.Πρίνου : Η Διδασκαλία Εννοιών της Εξέλιξης στα Ελληνικά Προγράμματα Σπουδών – Σύγκριση με το Αμερικανικό PROJECT 2061.                                           

         

      Συνεδρία ΚΠ-2     ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΩΝ

 

18.30-19.00  Χαράλαμπος Κόκκινος: Περί της Συμβολής της Κριτικής Θεωρίας στη Διαμόρφωση της Εκπαιδευτικής Πρακτικής.

19. 00 -19.30   Ε.Καρασαββίδου : Πώς η ιδέα της βιομηχανικής μηχανής άλλαξε την αντίληψή μας για το παιδί και τη διδασκαλία.

19. 30 –20.00  Ε.Κούκλης, Δ.Κωστόπουλος: Οι κατασκευές του κινδύνου και του ρίσκου

 

 

                 Πολυχώρος BOOZE, Κολοκοτρώνη 57

 21.00     Λένε για μένα όλοι αυτοί που ζήσαμε μαζί

                     Εξομολογήσεις του Σιδήρου σε γλώσσα Διαθεματικότητας

        

                      Ένα πολυθέαμα του Ανδρέα Ιωάννου Κασσέτα

            Χημεία, Μυθολογία, Φυσική, Μνήμες θάλασσας, Ποίηση, Βιολογία, Αρχαιολογία, Μουσική τζαζ

 

   22.00         Πάρτι προς τιμήν των Συνέδρων

 

 

          ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ  9 ΜΑΪΟΥ 2003            

    ΣΥΜΠΟΣΙΟ: Η Διδακτική σε Κοινωνικο-Πολιτισμικό πλαίσιο.         ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΩΝ

 

9.00–9.30  Κ. Πλακίτση, Π. Κόκκοτας : Μεθοδολογικές  προσεγγίσεις για την  ένταξη  ιστορικοφιλοσοφικών  στοιχείων σχετικών  με  την  έννοια  του  χρόνου  στη  διδασκαλία των  φυσικών  επιστήμων  και  της  τεχνολογίας στην  πρωτοβάθμια  εκπαίδευση

9.30 – 10.00  Ι. Βλάχος: Τα προβλήματα και η λύση τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Μια κριτική θεώρηση μέσα από την ιστορική-επιστημολογική προσέγγισή τους.

10.00 – 10.30  Π. Πήλιουρας, Π. Κόκκοτας: Η διαλογική φύση των Φυσικών Επιστημών και η στροφή προς μια διαδικασία διαλόγου στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.

10.30 – 11.00 Αικ. Μαλαμίτσα , Π. Κόκκοτας, Ι. Βλάχος : Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης με τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Αναζητώντας τις επιστημολογικές ρίζες.

11.00 – 11.30  Ε. Σταμούλης, Π. Κόκκοτας, Μ. Μαυρογιαννάκης:  Η συμβολή της ιστορίας και φιλοσοφίας των φυσικών επιστήμων στη διδασκαλία των φυσικών επιστήμων: παρουσίαση του Αρχιμήδη και του έργου του με τη βοήθεια λογισμικού.

11.30 – 12.00  Ι. Σταράκης , Π. Κόκκοτας: Συμβολή της Θεατρικής Πράξης στη μελέτη της Ιστορίας των Φυσικών Επιστημών. Κριτική Θεώρηση των σύγχρονων Τάσεων προς την κατεύθυνση της Διδακτικής Αξιοποίησης.

 

 

 

ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

   ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ   ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

9.00 – 9.30  Φλώρα Πάπαρου : Ερευνώντας το «γιατί» των χημικών μεταβολών μέσα από επεισόδια της ιστορίας της επιστήμης»                                                            

9.30 – 10.00  Ευστράτιος  Θεοδοσίου: Προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας και της Φιλοσοφίας των Φυσικών Επιστημών σύμφωνα με τις απόψεις των φοιτητών του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

10.00 – 10.30  Α. Μαυρόπουλος: Εκατό Χρόνια Χημικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα (1834 - 1934)

10.30 – 11.00  Τ. Τσιαντούλας :   Φυσικοί ως Ιστορικοί και Ιστορικοί ως Δάσκαλοι:

Ο Κανονιστικός Ρόλος των Ανασυγκροτήσεων.

11.00 – 11.30  Παύλος Μίχας : Χρήση της Ιστορίας για τη διδασκαλία της ευθύγραμμης διάδοσης και της σκιάς

11.30 –12.00 Δ.Πατσόπουλος: (Aνα)κατασκευές της ετυμολογίας του όρου «ηλεκτρισμός» σε γαλλικά-γερμανικά και νεοελληνικά εγχειρίδια φυσικής του 18ου–19ου αιώνα

 

ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ

11.00 – 12.00  Παναγιώτης Παπαχρήστου : Ταξίδι της Φυσικής στο χρόνο. Μια αφήγηση –σαν παραμύθι- της περιπέτειας για τη συμπλήρωση του κάδρου του κόσμου.

                                                               

 

                          12.00 – 12.30  ΔΙΑΚΟΠΗ - ΚΑΦΕΣ

                                

                              

     ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ      ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

 

 

  12:30 – 13:00  Θύμιος Νικολαϊδης : Ιστοριογραφία των επιστημών στη νεώτερη Ελλάδα.

13:.0 – 13:30  Γιάννης Καρράς : Η ελληνική σύνθεση κατά την περίοδο της νεοελληνικής αναγέννησης – διαπιστώσεις, σκέψεις, προβληματισμοί.

13:30 – 14:00  Ευθύμης Παπαδημητρίου : Ζητήματα  Hθικής  και Ευθύνης στις Επιστήμες.

14:00 – 14:30  Παναγιώτης  Κόκκοτας : Η φύση της επιστήμης ως παράγοντας ιαμόρφωσης των Αναλυτικών Προγραμμάτων των Φυσικών Επιστημών.

 

                          ΛΗΞΗ ΤΗΣ ΠΡΩΙΝΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣ

                                

 

 

                       

              ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (συνέχεια)    ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

 

17:00-17:30  Β.Κούταλης, Ε.Μπόκαρης:  Το “νευτωνικό όνειρο” του Ψαλίδα ως εμπόδιο στην ανασυγκρότηση της Χυμικής.

17:30-18:00  Στ. Θωμαδάκη , Κ.Σκορδούλης : Η “διαπραγμάτευση” της έννοιας του αιθέρα στα ελληνικά εκπαιδευτικά εγχειρίδια στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα

18:00-18:30  Ε. Μανιάτη: Η διδακτική αξιοποίηση στοιχείων της ιστορίας των φυσικών επιστημών (19ος αιώνας):  Αναδεικνύοντας τη γνωσιολογική συνέχεια με την αρχαιότητα.

                              

        ΣΥΝΕΔΡΙΑ Δ-3  ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΩΝ

17:00-17:30 Ασημίνα Κοντογεωργίου, Τάσος  Μικρόπουλος:  Η διδασκαλία των ατομικών μοντέλων της ύλης. Συμβάλλει η ιστορική θεώρηση;

17:30-18:00 Ανδρέας Κασσέτας: Η οργή του Δία και ένα απίστευτα μικρό σωματίδιο

18:00-18:30 Δημήτρης Κολιόπουλος: Ανάλυση των επιστημολογικών και πολιτισμικών χαρακτηριστικών του προγράμματος σπουδών και των σχολικών εγχειριδίων φυσικών επιστημών: η περίπτωση της διδασκαλίας του εκκρεμούς.

 

 

ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ

17:30 – 18:30   Παναγιώτης Παπαχρήστου : Ταξίδι της Φυσικής στο χρόνο. Μια αφήγηση –σαν παραμύθι- της περιπέτειας για τη συμπλήρωση του κάδρου του κόσμου.

 

                                    18.30-19.00  ΔΙΑΚΟΠΗ - ΚΑΦΕΣ

 

 

                  

ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΚΠ-3  ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

 

19:00 – 19:30   Ι.Έξαρχος, Ι.Χατζηγεωργίου: Η εικονογράφηση των σχολικών εγχειριδίων των Φυσικών Επιστημών : Προϋποθέσεις για την επιλογή μιας αποτελεσματικής διδακτικής στρατηγικής των εικόνων από τους συγγραφείς των σχολικών εγχειριδίων.

19:30 – 20:00   Μ.Δρακοπούλου, Κρ.Χαλκιά , Κ.Σκορδούλης: Μελετώντας τα Εγχειρίδια των Φυσικών Επιστημών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του 20ου αιώνα.

20:00 – 20:30  Λ.Πρίνου, Κρ.Χαλκιά : Η συμβολή των εικόνων του Διαδικτύου στην εκπαιδευτική διαδικασία: Η περίπτωση της κυτταρικής διαίρεσης.

 

ΣΥΝΕΔΡΙΑ Δ-4    ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΩΝ

 

19:00 – 19:30  Θ.Χρηστίδης, Ε.Βαρβαρέσος, Δ.Αθανασάκης : Η  συμβολή της Ιστορίας και της Φιλοσοφίας των Φυσικών Επιστημών στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών:  Η περίπτωση της έννοιας της Συμμετρίας.

19:30 – 20:00 Βασίλης Τσελφές : Η «εσωτερική ζωή» των Εργαστηριακών Επιστημών κατά Ι. Hacking   και μια πρόταση για τη διδακτική της αναπλαισίωση.

20:00 – 20:30  Κ.Kωνσταντινίδη, Α.Σεβαστίδου, Α.Pαφτόπουλος : Η αξιοποίηση της ιστορικής επιχειρηματολογίας στη διδασκαλία αστρονομικών φαινομένων.

                   ΛΗΞΗ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣ

        

 

           ΣΑΒΒΑΤΟ  10 ΜΑΪΟΥ 2003 

                

                       Συνεδρία  Φ-1   ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

                                

9:00- 9.30 Π.Πεφάνης : Το σφάλμα ως αξία και μέτρο ορθολογικότητας στο έργο του G. Canguilhem και η αξία χρήσης του στην εκπαιδευτική πρακτική

9:30 – 10:00  Π.Χατζηδάκη, Β.Καρακώστας : Ρεαλισμός και Κατασκευασιοκρατία στην Κβαντική θεωρία - η σημασία της διαμάχης στη διδασκαλία της σύγχρονης φυσικής.

10:00 - 10:30  Νίκος Κανδεράκης : Τα «υποδείγματα» του Kuhn , η σημασιολογική άποψη για τις επιστημονικές θεωρίες, και η διδασκαλία της φυσικής μέσω προβλημάτων.

10:30 - 11:00  Μ. Δεβελάκη : Θεωρίες της Φυσικής – εργαλεία μόνο ή και αλήθειες;

11:00 - 11:30   Ρέα Παλαιοπούλου : Ο Καντ και η νευτώνεια (μετα)φυσική.

11:30 – 12:00   Α.Pαφτόπουλος. -  Κ. Kωνσταντίνου .: Επιστημονική εξήγηση  και εξήγηση στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: το πρόβλημα της Κβαντομηχανικής.

 

[

Συνεδρία   ΠΕ-1    ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΩΝ

9:00- 9:30 Αρτέμης Αθανασάκης .: Η  Περιβαλλοντική  Αγωγή  και  Εκπαίδευση ως  κριτική  επιστημολογία  και νεωτερική  παιδαγωγική  στο  σχολικό  πρόγραμμα

9:30 – 10:00 Α.  Τρομπούκης : Η Φιλοσοφία της φύσης στα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

10:00 - 10:30   Α. Κατσίκης : Η συμβολή του Immanuel Kant στη θεμελίωση της «Θεωρητικής Γεωγραφίας».

10:30 - 11:00 Αικατ. Κλωνάρη, Δημ. Κωστόπουλος :  Η παρουσίαση της ιστορικής εξέλιξης των επιστημών της Αστρονομίας και της Γεωγραφίας, μέσα από το διδακτικό εγχειρίδιο

«Ο Κόσμος μας – Επιστήμες της Γης» για τους υποψήφιους διδάσκοντες στη Α/θμια Εκπαίδευση  

11:00 - 11:30   Δήμητρα Σπυροπούλου : H ιστορική εξέλιξη βασικών εννοιών και ερμηνείας φαινομένων της μετεωρολογίας και η αξιοποίησή τους στη διδακτική πράξη.

11:30 – 12.00   Αν. Στάμου, Κ. Κορφιάτης,  Σ. Παρασκευόπουλος :  Εικόνες της φύσης στα σχολικά εγχειρίδια του Δημοτικού “Εμείς και ο Κόσμος” και “Ερευνώ το Φυσικό Κόσμο”.

 

                                                ΔΙΑΚΟΠΗ ΚΑΦΕΣ

 

 

        ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ       ΑΙΘΟΥΣΑ  ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

12:30 – 13:30   F. Bevilacqua.:   Swinging the pendulum’s interpetation through multimedia

13:30 – 14:00   Γεώργιος Καλκάνης : Το ιστορικό(;) μέλλον των ερευνητικών και εκπαιδευτικών πειραμάτων φυσικής    η μεθοδολογία, η τεχνολογία, η κοινωνιολογία τους (μια προσωπική εμπειρία και άποψη) .

14:00 – 14:30   Ευτύχης Μπιτσάκης: Ιδεολογικές προκαταλήψεις στη διδασκαλία της κβαντομηχανικής

 

ΛΗΞΗ ΠΡΩΙΝΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣ

 

                  

                       Συνεδρία Φ-2         ΑΙΘΟΥΣΑ  ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

 

17:00 – 17:30  Λαοκρ. Λάκκα : Η διαμόρφωση του επιστημονικού λόγου στο χώρο της Βιολογίας.

17:30 – 18:00  Γ.  Φουρτούνης :  «Αντικειμενισμός» και «κοινωνικο-πολιτισμικό πλαίσιο»: είναι πράγματι δίλημμα για την επιστημολογία; (Ο Μπρούνο Λατούρ και η κληρονομιά του Γκαστόν Μπασελάρ)

18:00 – 18:30  Θ. Βίτσας , Ε. Κολέζα , Κ. Σκορδούλης: Ευκλείδειες και Ημιεμπειρικές Θεωρίες. Ο ρόλος των πειραμάτων στον υπολογιστή (Computer Experiments)

18:30 – 19:00 Λεωνίδας Τσουμπελής : Φιλοσοφικές και επιστημολογικές θέσεις της διδακτικής των Φυσικών Επιστημών.

 

         Συνεδρία ΣΠ-1     ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΩΝ

17:00 – 17:15   Π.Σφύρης : Νόμοι του Νεύτωνα ή νόμοι της φύσης

17:15 – 17:30  Β.Ραυτόπουλος: Η διδασκαλία της ’’μοντέρνας’’ φυσικής. μια πολυεπίπεδη διδακτική πρόκληση

17:30 – 17:45  Σ.Διρδίρη, Ε.Παπαδημητρίου, Α.Σούλη : Ανατρέποντας το κατεστημένο στη διδασκαλία των εννοιών της φυσικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: από τη συμβατική προσέγγιση στη διεπιστημονική μελέτη.

17:45 – 18:00 Β.Ραυτόπουλος, Χ. Νικολάου : «Μια διδακτική παρέμβαση για την κατανόηση της θερμότητας – θερμοκρασίας: ο ρόλος της ιστορίας της επιστήμης»

18:00 - 18:15 Ι.Σταύρου , Κ.Σκορδούλης : Η ταυτότητα  του επιστήμονα  στα κείμενα των ελληνικών περιοδικών επιστημονικής φαντασίας.

18:15 - 18:30 Μ.Σωτηράκου : Η Οικοφεμινιστική διάσταση: Επισκόπηση των βασικών ρευμάτων.

18:30 - 18:45   Κυρ. Δημητριάδη, Αθ. Τρελλοπούλου : Φεμινιστικές προσεγγίσεις των φυσικών επιστημών.

18:45  - 19:00   Α.Μαρκοπούλου, Μ.Βλάχου : Τα “ψηλά βουνά” του Ζ. Παπαντωνίου και οι σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις στα πλαίσια της διδασκαλίας των φυσικών επιστήμων και της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ειδικότερα.

 

Συνεδρία ΣΠ-2      ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ

17:00 – 17:15   Α.Καμπούρη,Φ.Μπαρώνα : Θέματα  ηθικής που προκύπτουν από τη διδασκαλία της βιολογίας

17:15 – 17:30  Αρτέμης Αθανασάκης : Φιλοσοφικές, ιστορικές και επιστημολογικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών.

17:30 – 17:45 Παναγιώτης Δημητριάδης, Λαμπρινή Παπατσίμπα : Η ενσωμάτωση της ιστορίας της επιστήμης στην εκπαιδευτική διαδικασία και κατανόηση σύγχρονων βασικών επιστημονικών θεωριών. Από τον Dirak στο καθιερωμένο πρότυπο.

17:45 – 18:00 Π. Ψύχας : Διαδικτυακές Πηγές για την Ιστορία των Φυσικών Επιστημών»

18:00 - 18:15 Ι. Κωνσταντακόπουλος , Χ. Πολάτογλου : Το ταξίδι του φωτός στο χρόνο. Μια παρουσίαση μέσω του διαδυκτίου.

18:15 - 18:30 Ν. Καλυφομμάτου , Α. Ραφτόπουλος : Οι ιδιότητες και η φύση του φωτός: η μελέτη των εργασιών του Newton και η διδασκαλία  της οπτικής

18:30 - 18:45 Μιχάλης Παπανούσκας : Οι στάσεις των μαθητών της Β΄ τάξης γυμνάσιου για το μάθημα της χημείας. Διερεύνηση ή εντοπισμός παραγόντων που σχετίζονται με τις στάσεις.

18:45  - 19:00 Ι.Γρηγοριάδης , Χ.Πολάτογλου : Αϊνστάιν : η επίδραση της δυσλεξίας στη ζωή του και στο έργο του.

 

 

         

 

                  ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΜΑΪΟΥ 2003

                  ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ  T. S. KUHN   ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

9:30 - 10:30 Βάσω Κιντή : Πρέπει η διδασκαλία των φυσικών επιστημών να περιλαμβάνει την ιστορία της επιστήμης ;  Αξιολόγηση της πρότασης του T.S. Kuhn.

10:30 – 11:30 Michael Matthews : Thomas Kuhn’s Impact on Science Education: What Lessons can be Learned?

                

                          11:30  - 12:00        ΔΙΑΚΟΠΗ  ΚΑΦΕΣ

               

                      PHYSICS ON STAGE 3    ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

12:00 – 12:15   Ευγενία Τσιτοπούλου : Σύντομη παρουσίαση του ευρωπαϊκού προγράμματος “Φυσική στο προσκήνιο 3” με θέμα: “Φυσική και ζωή”

12:15 – 13:30 Νίκος Τράκας : Σύγχρονες αντιλήψεις για την έσχατη δομή της ύλης: μια  εκλαϊκευμένη παρουσίαση

 

13:30 – 14:30    ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ-Αξιολόγηση- Συμπεράσματα

                   

14:30         ΛΗΞΗ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ