Ο ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ      

http://users.sch.gr/kontaxis

 

Τα μαθήματα


Αγορά Εργασίας 

 

Παιδαγωγικά Θέματα

 

Ευκαιρίες

Νέα από τα σχολεία

Εκδηλώσεις

Εργαστήρια

Τεχνικός Πολιτισμός

Χρήσιμες Συνδέσεις

Έκθεση Climatherm

Η γνωστή έκθεση  Climatherm πραγματοποιείται στο χώρο του πρώην Ανατολικού Αερολιμένα στο Ελληνικό, από 13 έως 17 Φεβρουαρίου 2008. Στην έκθεση συμμετέχουν εταιρίες από το χώρο των  Θερμοϋδραυλικών Εφαρμογών, της Ψύξης, του Κλιματισμού, του Φυσικού Αερίου και των Ανανεώσιμων Μορφών Ενέργειας και αποτελεί μια καλή εκπαιδευτική επίσκεψη για τους μαθητές του τομέα των Μηχανολόγων.

Περισσότερα για την έκθεση στην ιστοσελίδα: http://www.climatherm.gr

Προετοιμασία

Το σημαντικό είναι, πριν επισκεφθούμε την έκθεση, να προετοιμάσουμε τους μαθητές μας για να  αξιοποιήσουν την επίσκεψη αποδοτικά και να μην την αντιμετωπίσουν απλά ως μια εκδρομή. Η επίσκεψη στην έκθεση αποτελεί επίσης μια καλή ευκαιρία για να συλλέξουν υλικό για τις εργασίες τους σε διάφορα τεχνολογικά μαθήματα αλλά και στον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό.

Για την προετοιμασία της επίσκεψης υπενθυμίζουμε τις αρχές εφαρμογής της παιδαγωγικής πρακτικής της "Μελέτης πεδίου", την οποία καλείστε να προσαρμόσετε ανάλογα με το τμήμα και την τάξη.

Μελέτη Πεδίου

Η μελέτη πεδίου ως μέθοδος, χρησιμοποιείται στην Ελλάδα κυρίως στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και όσοι έχουν συμμετάσχει σε τέτοια προγράμματα μπορούν να μας βοηθήσουν περισσότερο.
Οι μαθητές βγαίνουν έξω από το σχολείο, στο περιβάλλον (με την ευρεία έννοια) και αξιοποιούν όλες τις αισθήσεις τους για την προσέγγισή του, την άντληση πληροφοριών και υλικού, την εξήγηση των φαινομένων του κλπ.

Με τη συγκεκριμένη μέθοδο καλλιεργούν δεξιότητες διερεύνησης και παρατήρησης, συλλογής και καταγραφής στοιχείων, ανάλυσης και σύνθεσης πληροφοριών, συνεργασίας μεταξύ τους και με την κοινωνία κλπ.

Επίσης, η μελέτη πεδίου βοηθάει τους μαθητές να διευρύνουν το γνωστικό και συναισθηματικό τους υπόβαθρο καθώς δοκιμάζουν στην πράξη, πειραματίζονται και (επαν) εξετάζουν έννοιες, γνώσεις, στάσεις και συμπεριφορές που έχουν εξετάσει σε θεωρητικό επίπεδο.

 

Ο Σχεδιασμός μιας Μελέτης Πεδίου ακολουθεί τα εξής βήματα (προσαρμοσμένα στην περίπτωσή μας):

  • Προσδιορισμός αντικειμένου - Τι εργασία και για ποιον σκοπό

  • Συλλογή πληροφοριών/ υλικού - Συλλέγονται πληροφορίες κυρίως από την ιστοσελίδα της έκθεσης ή ζητάμε τον οδηγό της προηγούμενης έκθεσης

  • Μαθητικοί στόχοι - Τι επιδιώκουμε με τη συγκεκριμένη εργασία

  • Επιλογή πεδίου - για τη συγκεκριμένη περίπτωση έχει επιλεγεί το πεδίο αλλά καλό είναι να έχει προηγηθεί επίσκεψη του εκπαιδευτικού στην έκθεση ώστε να βοηθήσει στην προετοιμασία των μαθητών.

  • Προετοιμασία - Τι πληροφορίες και  με ποια μέσα θα συλλεχθούν πχ σημειωματάρια, φωτογραφικές μηχανές, ερωτηματολόγια, μαγνητόφωνα κλπ. Επίσης, πιθανόν να είναι σκόπιμο να συζητηθεί ένας απλός κανονισμός συμπεριφοράς και υποχρεώσεων κατά τη διάρκεια της επίσκεψης.  

  • Υλοποίηση - Επίσκεψη στην έκθεση, όπου ο κύριος ρόλος του εκπαιδευτικού δεν είναι να ρωτάει ο ίδιος, αλλά γνωρίζοντας τις εργασίες των μαθητών να τους ενθαρρύνει να ρωτήσουν οι ίδιοι.

  • Αναστοχασμός / Αξιολόγηση / Σύνθεση / Παρουσίαση - Γίνεται συζήτηση στις ομάδες που έχουν εργασίες αν πράγματι τα βρήκαν όπως τα περίμεναν, αξιολογούν το σχεδιασμό τους, συνθέτουν την εργασία τους και τελικά την παρουσιάζουν στην τάξη.