Εφαρμογή Διαθεματικού Σχεδίου Εργασίας - Συμπεράσματα

Το πείραμα που εφαρμόστηκε στο 2ο Γυμνάσιο Καισαριανής έδειξε πως η παρατήρηση του πολιτισμού μέσω της γλώσσας μπορεί να κινητοποιήσει το ενδιαφέρον των μαθητών και πως το ενδιαφέρον τους γίνεται εντονότερο από τη στιγμή που αντιλαμβάνονται πως πίσω από ένα σύνολο ήχων υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος που μ’αυτή τη γλώσσα ζει και εκφράζεται.

Το ενδιαφέρον τους γίνεται ακόμη πιο έντονο από τη στιγμή που βρίσκονται “επί σκηνής” και αντιλαμβάνονται πως όλα όσα έμαθαν στη διάρκεια των μαθημάτων μπορεί να παρουσιαστεί σαν ένα θέαμα που όχι μόνο πληροφορεί και διδάσκει, αλλά ταυτόχρονα τους επιτρέπει να ονειρευτούν (μνημεία), να αστειευτούν (έθιμα), να γελάσουν (χειρονομίες).

Η δημιουργία του Dossier με τις προσωπικές εργασίες του καθενός απελευθέρωσε τη φαντασία των μαθητών και τους χαροποίησε ιδιαίτερα.

Μετά την εκδήλωση, οι μαθητές διαγωνίστηκαν, όπως προβλέπεται,στις γραπτές εξετάσεις του 1ου τριμήνου όπου συμπεριλαμβανόταν, μεταξύ άλλων, ερωτήσεις βασισμένες στις γνώσεις που απέκτησαν μέσα στα πλαίσια του διαθεματικού σχεδίου. Με έκπληξη διαπιστώθηκε πως το σύνολο των μαθητών δεν έκανε λάθη στις ερωτήσεις που αφορούσαν στον πολιτισμό.

Για να δώσουμε στους μαθητές την ευκαιρία να εκφράσουν την άποψή τους σχετικά με την εμπειρία που είχαν στο μάθημα της Γαλλικής γλώσσας, τους ζητήσαμε να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο. Οι ενθουσιώδεις απαντήσεις ήταν για μας, η καλύτερη ανταμοιβή.

Το να οδηγήσεις τους μαθητές να μάθουν διασκεδάζοντας είναι μια πρόκληση!

◄ ΑρχικήΕπόμενη ►